Hvert år siden 2006 er Castillo de Canena udkommet med deres Primer Día de Cosecha ekstra jomfruolivenolie. Den kommer i den letgenkendelig kirsebærrøde specialdesignede flaske, der hvert år udarbejdes i samarbejde med en stor personlighed inden for bl.a. kunstens, kulturens, sportens, musikkens, eller dansens verden.
Flaskerne er efterhånden gået hen og blevet lidt af et samlerobjekt for entusiaster verden over, ligesom at det anses som utroligt ærefuldt at blive udvalgt som årets designer - en ære som tidligere er tilfaldet bl.a. Formel 1-køreren Fernando Alonso, skuespilleren Juan Echanove, rallymesteren Carlos Sainz og journalisten Matias Prats. Foruden disse personligheder vil du formentlig nikke genkendende til navne som NBA-basketballspilleren Pau Gasol og musikeren Alejandro Sanz, som også er nogle af de tidligere ”designere”.
Foruden det karakteristiske design, er der også altid en stor portion spænding i forhold til de to oliers dufte og smage, som jo varierer fra år til år, men altid er fantastisk nuanceret. Og særligt dette års olier vækker stolthed hos Castillo de Canena-ejerne, bl.a. pga. den mildest talt udfordrede høst, der har kendetegnet Sydeuropas olivenlunde i år.